⏰ Právě teď doprava zdarma pro objednávky nad 299 Kč 🚚 Se slevovým kódem LETO25

Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi společností BEWOX s.r.o., IČO: 25198009, se sídlem Měšická 1725, 390 02 Tábor (dále jen „prodávající“) a zákazníkem (dále jen „kupující“).

1.2 Kupujícím je výhradně spotřebitel, který uzavírá kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu www.benito.cz

1.3 Veškeré smluvní vztahy se řídí právem České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

 

2. Uzavření kupní smlouvy

2.1 Kupující si může objednat zboží prostřednictvím internetového obchodu na www.benito.cz, e-mailem nebo telefonicky. Při objednávce přes e-shop si kupující vybere zboží, vloží ho do košíku, vyplní své kontaktní údaje, zvolí způsob dopravy a platby a odešle objednávku kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“.

2.2 Kupující je povinen uvést pravdivé a aktuální kontaktní údaje, zejména e-mailovou adresu, telefonní číslo a doručovací adresu. Tyto údaje slouží k informování o stavu objednávky, jejím odeslání nebo uložení zásilky. Prodávající nenese odpovědnost za komplikace způsobené nesprávně uvedenými údaji.

2.3 Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a upravit všechny zadané údaje. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami, souhlasí s nimi a bere na vědomí, že objednávka je závazná.

2.4 Po odeslání objednávky obdrží kupující potvrzení o jejím přijetí na zadaný e-mail. Toto potvrzení není akceptací objednávky, ale informací o jejím doručení prodávajícímu.

2.5 Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy prodávající objednávku akceptuje – tedy potvrdí její přijetí a dostupnost zboží. O akceptaci je kupující informován e-mailem.

2.6 Prodávající si vyhrazuje právo objednávku zrušit nebo upravit v případě technické chyby (např. chybná cena), nedostupnosti zboží nebo podezření na zneužití systému. O takové situaci bude kupující neprodleně informován.

2.7 Prodávající může v závislosti na charakteru objednávky (např. vyšší množství, nestandardní požadavky) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky – telefonicky nebo e-mailem.

2.8 Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Její aktuální znění je uloženo u prodávajícího a není přístupné třetím osobám. Kupující má přístup ke své objednávce prostřednictvím zákaznického účtu, pokud si jej vytvořil.

2.9 Kupující je povinen neprodleně oznámit prodávajícímu každou změnu svých kontaktních údajů, zejména doručovací adresy, e-mailu nebo telefonního čísla. Změna je účinná okamžikem jejího oznámení nebo aktualizací v zákaznickém účtu. Pokud kupující změnu neoznámí a zásilka je odeslána na původní adresu, nese odpovědnost za případné komplikace nebo náklady s tím spojené.

2.10 Prodávající může kupujícímu doručovat informace e-mailem nebo jiným způsobem, který kupující uvedl při objednávce.

2.11 Tyto informace se mohou týkat stavu objednávky, dostupnosti zboží, doručení zásilky nebo dalších souvisejících skutečností.

 

3. Platba

3.1 Aktuální cena zboží vždy odpovídá ceně uvedené u konkrétního produktu na stránkách www.benito.cz v okamžiku odeslání objednávky.

3.2 Ceny jsou uváděny včetně DPH a všech zákonných poplatků. Pokud není výslovně uvedeno jinak, ceny nezahrnují náklady na dopravu, balné ani případné doběrečné. Tyto náklady se liší podle zvoleného způsobu dopravy a platby a budou připočteny k celkové ceně objednávky.

3.3 Přehled nákladů na dopravu a případné doběrečné je uveden na stránce Doprava a platba. Tyto informace platí pro doručení v rámci České republiky.

3.4 Náklady na použití prostředků komunikace na dálku (např. internetové připojení, telefonní hovory) si hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od běžné sazby podle tarifu kupujícího.

3.5 Kupující se stává vlastníkem zboží teprve úplným zaplacením kupní ceny. Do té doby zůstává zboží ve vlastnictví prodávajícího.

3.6 Kupující může kupní cenu zboží a případné náklady na dopravu uhradit následujícími způsoby:

  • online platební kartou (GoPay),

  • online bankovním převodem (GoPay),

  • klasickým bankovním převodem na účet prodávajícího,

  • dobírkou při převzetí zásilky (u vybraných dopravců).

3.7 Při bezhotovostní platbě je kupující povinen uvést správný variabilní symbol, který je uveden v potvrzení objednávky. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání částky na účet prodávajícího.

3.8 Zboží je expedováno až po přijetí platby, pokud není zvolena dobírka.

3.9 Prodávající si vyhrazuje právo omezit dostupné způsoby platby u konkrétních objednávek (např. při vyšší hodnotě nebo opakovaném nevyzvednutí zásilky).

3.10 Faktura (daňový doklad) je zasílána elektronicky e-mailem, nejpozději do 5 dnů po úhradě kupní ceny. V případě osobního odběru může být faktura předána v tištěné podobě při převzetí zboží.

3.11 Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím nelze vzájemně kombinovat, pokud není výslovně uvedeno jinak.

4. Dodací podmínky

4.1 Prodávající se zavazuje odeslat zboží co nejdříve po přijetí objednávky a úhradě kupní ceny, nejpozději však do 5 pracovních dnů od připsání platby na účet prodávajícího. V případě platby na dobírku běží lhůta od potvrzení objednávky.

4.2 Dodací lhůta se počítá od okamžiku přijetí platby (u bezhotovostní platby) nebo od potvrzení objednávky (u dobírky). Zboží je obvykle doručeno do 1–3 pracovních dnů od odeslání, v závislosti na zvoleném dopravci.

4.3 V případě výpadku skladu, vyššího počtu objednávek nebo jiných okolností může být dodací lhůta prodloužena. O případném zpoždění bude kupující informován e-mailem.

4.4 Kupující je povinen zásilku převzít. Nepřevzetí zásilky bez předchozího odstoupení od smlouvy může být považováno za porušení kupní smlouvy. V takovém případě si prodávající vyhrazuje právo účtovat náklady spojené s odesláním a vrácením zásilky.

4.5 Při převzetí zásilky je kupující povinen zkontrolovat její stav. Pokud je obal poškozen nebo zásilka vykazuje známky manipulace, doporučujeme zásilku nepřebírat nebo poškození ihned reklamovat u dopravce. Pozdější reklamace mechanického poškození nemusí být uznána.

4.6 Změna doručovací adresy po odeslání zásilky nemusí být možná. Prodávající nenese odpovědnost za komplikace vzniklé pozdní změnou adresy.

4.7 Osobní odběr je možný po předchozí domluvě v Táboře. Kupující je povinen zboží vyzvednout do 7 kalendářních dnů od potvrzení o připravení k odběru. Po této lhůtě může být objednávka zrušena nebo může být účtováno skladné.

 
5. Odstoupení od smlouvy

5.1 Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu nebo jiného prostředku komunikace na dálku bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží.

5.2 Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy může kupující využít vzorový formulář, který je dostupný na stránkách prodávajícího, nebo odstoupení oznámit e-mailem. Odstoupení musí být učiněno jednoznačně a doručeno prodávajícímu ve lhůtě 14 dnů.

5.3 Kupující je povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady na vrácení zboží nese kupující.

5.4 Prodávající vrátí kupujícímu všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, včetně nákladů na dodání (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu dopravy), nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení. Prodávající však není povinen vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal.

5.5 Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi. Zboží nemusí být vráceno v původním obalu, ale musí být řádně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození při přepravě.

5.6 Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží:

  • které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,

  • které podléhá rychlé zkáze,

  • které bylo po dodání nevratně smíseno s jiným zbožím,

  • které bylo rozbaleno a nelze jej z hygienických důvodů vrátit (např. spodní prádlo).

5.7 V případě odstoupení od smlouvy je kupní smlouva zrušena od počátku. Strany si vrátí vše, co si na jejím základě poskytly.

5.8 Pokud byl kupujícímu ke zboží poskytnut dárek, který byl uveden v objednávce a na faktuře jako samostatná položka s cenou 0 Kč, pozbývá darovací smlouva účinnosti v případě odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Kupující je v takovém případě povinen dárek vrátit společně se zbožím.

5.9 Pokud kupující odstoupí od smlouvy z důvodu vady zboží, není povinen dárek vracet, a to ani v případě, že byl uveden v objednávce a na faktuře.

6. Reklamace a odpovědnost za vady

6.1 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady a má vlastnosti, které byly ujednány, případně které kupující očekává na základě popisu zboží.

6.2 Kupující má právo uplatnit reklamaci vady zboží do 24 měsíců od jeho převzetí. V případě použitého zboží může být tato lhůta zkrácena, pokud je to výslovně uvedeno.

6.3 Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

6.4 Reklamaci může kupující uplatnit:

  • e-mailem na info@benito.cz,

  • poštou na adresu sídla prodávajícího,

  • osobně po předchozí domluvě.

6.5 Kupující by měl při reklamaci uvést:

  • číslo objednávky,

  • popis vady,

  • požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, sleva, odstoupení od smlouvy).

6.6 Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace a rozhodne o jejím vyřízení nejpozději do 3 pracovních dnů. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak.

6.7 Pokud je reklamace uznána, prodávající uhradí kupujícímu účelně vynaložené náklady spojené s jejím uplatněním (např. poštovné).

6.8 Reklamaci nelze uplatnit na vady:

  • způsobené běžným opotřebením,

  • vzniklé nesprávným používáním nebo údržbou,

  • na které byl kupující předem upozorněn (např. zboží se slevou kvůli vadě).

6.9 Pokud se stejná vada vyskytne opakovaně (např. třikrát), nebo se objeví více vad současně, má kupující právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.

6.10 V případě sporu o oprávněnost reklamace se může kupující obrátit na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz) pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.

6.11 Pokud kupující v rámci reklamace požaduje výměnu zboží, ale výměna není možná (např. zboží není skladem, nevyrábí se nebo se již neprodává), prodávající nabídne jiný způsob vyřízení reklamace – opravu, přiměřenou slevu nebo vrácení kupní ceny. Volba způsobu vyřízení se řídí povahou vady a dostupností zboží.

6.12 Podrobný reklamační řád s pravidly uplatnění reklamace, lhůtami a právy kupujícího je dostupný jako samostatný dokument na stránce https://www.benito.cz/reklamacni-rad-eshopu-benito-cz/

7. Ochrana osobních údajů

7.1 Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujícího v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

7.2 Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány za účelem:

  • vyřízení objednávky a plnění kupní smlouvy,

  • vedení zákaznického účtu (pokud si ho kupující vytvoří),

  • plnění zákonných povinností (např. účetnictví, daňové doklady),

  • zasílání obchodních sdělení (pokud kupující udělí souhlas).

7.3 Zpracovávané údaje zahrnují zejména: jméno, příjmení, doručovací adresu, e-mail, telefonní číslo, údaje o objednávce a platební údaje.

7.4 Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytně nutnou pro splnění účelu zpracování, případně po dobu stanovenou právními předpisy.

7.5 Kupující má právo:

  • na přístup ke svým osobním údajům,

  • na opravu nebo výmaz údajů,

  • na omezení zpracování,

  • na přenositelnost údajů,

  • vznést námitku proti zpracování,

  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

7.6 Osobní údaje mohou být zpřístupněny třetím stranám pouze v nezbytném rozsahu – např. dopravcům, poskytovatelům platebních služeb nebo účetnímu systému. Prodávající s těmito subjekty uzavřel odpovídající smlouvy o zpracování osobních údajů.

7.7 Prodávající používá na svých stránkách soubory cookie. Podrobnosti o jejich použití a možnostech nastavení jsou uvedeny v zásadách používání cookies.

7.8 Kupující může kdykoli odvolat souhlas se zasíláním obchodních sdělení kliknutím na odkaz v e-mailu nebo kontaktováním prodávajícího.

7.9 Podrobné informace o zpracování osobních údajů, včetně používání souborů cookie, práv kupujícího a podmínek marketingové komunikace, jsou dostupné v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“ na stránce https://www.benito.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju/

 8. Řešení sporů a závěrečná ustanovení

8.1 Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího se řídí právem České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.

8.2 V případě sporu mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má kupující právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

8.3 Kupující může využít také platformu pro online řešení sporů Evropské komise na adrese .

8.4 Pokud některé ustanovení obchodních podmínek pozbude platnosti nebo bude neúčinné, ostatní ustanovení tím nejsou dotčena. Neplatné ustanovení bude nahrazeno takovým, které nejlépe odpovídá původnímu smyslu.

8.5 Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoli měnit. Změna se nedotkne již uzavřených kupních smluv. Aktuální znění obchodních podmínek je vždy dostupné na stránkách www.benito.cz.

8.6 Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.1.2025