Reklamační řád eshopu BENITO.CZ
Tento reklamační řád stanovuje pravidla uplatnění práv z vadného plnění mezi společností BEWOX s.r.o., IČO: 25198009, se sídlem Měšická 1725, 390 02 Tábor (dále jen „prodávající“) a kupujícím – spotřebitelem.
Reklamační řád je vypracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, včetně jejich novel účinných od 6. 1. 2023.
Článek I – Základní podmínky reklamace
-
Pokud se u zakoupeného zboží vyskytne vada, má kupující právo uplatnit reklamaci v souladu s tímto reklamačním řádem.
-
Vadou se rozumí nesoulad zboží s kupní smlouvou, zejména pokud:
-
zboží neodpovídá ujednanému popisu, vlastnostem nebo účelu,
-
se projeví skrytá výrobní vada,
-
zboží nebylo správně zhotoveno nebo smontováno.
-
-
Za vadu se nepovažuje:
-
opotřebení způsobené běžným užíváním,
-
vady vzniklé nevhodným použitím, údržbou, mechanickým poškozením nebo vlivem prostředí,
-
změny vlastností zboží odpovídající běžnému opotřebení nebo jeho přirozenému stárnutí.
-
-
Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
-
Po marném uplynutí 30denní lhůty má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Článek II – Místo a způsob uplatnění reklamace
-
Kupující uplatňuje reklamaci:
-
e-mailem na info@benito.cz,
-
poštou na adresu sídla prodávajícího,
-
osobně po předchozí domluvě.
-
-
Reklamované zboží doporučujeme doplnit o vyplněný reklamační formulář dostupný na stránkách . Uvedení popisu vady a požadovaného způsobu vyřízení urychlí celý proces.
-
Kupující prokazuje nákup nákupním dokladem (fakturou), případně jiným způsobem (např. výpisem z banky, čestným prohlášením).
-
Reklamaci lze uplatnit pouze na hygienicky nezávadné, čisté a kompletní zboží. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout zboží, které nesplňuje základní hygienické podmínky pro posouzení vady.
-
Po uplatnění reklamace vydá prodávající kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace, které bude obsahovat:
-
datum uplatnění reklamace,
-
označení zboží,
-
popis vady,
-
požadovaný způsob vyřízení,
-
informaci o způsobu a datu vyřízení reklamace (včetně odůvodnění při jejím zamítnutí).
-
Článek III – Lhůta pro uplatnění reklamace
-
Kupující může uplatnit právo z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí zboží.
-
Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné už při jeho převzetí — ledaže se prokáže opak.
-
Kupující je povinen vadu uplatnit bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Případné prodlení může vést k znehodnocení zboží nebo k nemožnosti objektivního posouzení vady.
Článek IV – Odstranitelné vady
-
Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit bez vlivu na vzhled, funkci a kvalitu zboží.
-
Kupující má právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady. Prodávající odstraní vadu nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
-
Pokud je oprava vadná nebo nemožná, může kupující požadovat výměnu zboží. Není-li výměna možná, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy.
-
Kupující má právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy v případě:
-
opakovaného výskytu stejné vady, která byla nejméně dvakrát v záruční době odstraněna a vyskytne se potřetí,
-
souběžného výskytu nejméně tří různých odstranitelných vad.
-
Článek V – Neodstranitelné vady
-
Za neodstranitelnou vadu se považuje taková, která:
-
nelze technicky nebo ekonomicky opravit,
-
brání řádnému užívání zboží.
-
-
Kupující má právo na výměnu zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, pokud vada znemožňuje řádné užívání zboží.
-
Pokud je vada pouze estetická a zboží lze jinak řádně užívat, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Článek VI – Náhrada nákladů
-
V případě uznané reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s reklamací, zejména nákladů na dopravu nebo poštovné.
-
Kupující uplatňuje náklady u prodávajícího společně s reklamací, nebo nejpozději do 1 měsíce od jejího vyřízení.
Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.1.2025