⏰ Právě teď doprava zdarma pro objednávky nad 299 Kč 🚚 Se slevovým kódem LETO25

Reklamační řád eshopu BENITO.CZ

Tento reklamační řád stanovuje pravidla uplatnění práv z vadného plnění mezi společností BEWOX s.r.o., IČO: 25198009, se sídlem Měšická 1725, 390 02 Tábor (dále jen „prodávající“) a kupujícím – spotřebitelem.

Reklamační řád je vypracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, včetně jejich novel účinných od 6. 1. 2023.

 

Článek I – Základní podmínky reklamace

  1. Pokud se u zakoupeného zboží vyskytne vada, má kupující právo uplatnit reklamaci v souladu s tímto reklamačním řádem.

  2. Vadou se rozumí nesoulad zboží s kupní smlouvou, zejména pokud:

    • zboží neodpovídá ujednanému popisu, vlastnostem nebo účelu,

    • se projeví skrytá výrobní vada,

    • zboží nebylo správně zhotoveno nebo smontováno.

  3. Za vadu se nepovažuje:

    • opotřebení způsobené běžným užíváním,

    • vady vzniklé nevhodným použitím, údržbou, mechanickým poškozením nebo vlivem prostředí,

    • změny vlastností zboží odpovídající běžnému opotřebení nebo jeho přirozenému stárnutí.

  4. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

  5. Po marném uplynutí 30denní lhůty má kupující právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

 

Článek II – Místo a způsob uplatnění reklamace

  1. Kupující uplatňuje reklamaci:

    • e-mailem na info@benito.cz,

    • poštou na adresu sídla prodávajícího,

    • osobně po předchozí domluvě.

  2. Reklamované zboží doporučujeme doplnit o vyplněný reklamační formulář dostupný na stránkách . Uvedení popisu vady a požadovaného způsobu vyřízení urychlí celý proces.

  3. Kupující prokazuje nákup nákupním dokladem (fakturou), případně jiným způsobem (např. výpisem z banky, čestným prohlášením).

  4. Reklamaci lze uplatnit pouze na hygienicky nezávadné, čisté a kompletní zboží. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout zboží, které nesplňuje základní hygienické podmínky pro posouzení vady.

  5. Po uplatnění reklamace vydá prodávající kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace, které bude obsahovat:

    • datum uplatnění reklamace,

    • označení zboží,

    • popis vady,

    • požadovaný způsob vyřízení,

    • informaci o způsobu a datu vyřízení reklamace (včetně odůvodnění při jejím zamítnutí).

 

Článek III – Lhůta pro uplatnění reklamace

  1. Kupující může uplatnit právo z vadného plnění do 24 měsíců od převzetí zboží.

  2. Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné už při jeho převzetí — ledaže se prokáže opak.

  3. Kupující je povinen vadu uplatnit bez zbytečného odkladu po jejím zjištění. Případné prodlení může vést k znehodnocení zboží nebo k nemožnosti objektivního posouzení vady.

 

Článek IV – Odstranitelné vady

  1. Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit bez vlivu na vzhled, funkci a kvalitu zboží.

  2. Kupující má právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady. Prodávající odstraní vadu nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.

  3. Pokud je oprava vadná nebo nemožná, může kupující požadovat výměnu zboží. Není-li výměna možná, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy.

  4. Kupující má právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy v případě:

    • opakovaného výskytu stejné vady, která byla nejméně dvakrát v záruční době odstraněna a vyskytne se potřetí,

    • souběžného výskytu nejméně tří různých odstranitelných vad.

 

Článek V – Neodstranitelné vady

  1. Za neodstranitelnou vadu se považuje taková, která:

    • nelze technicky nebo ekonomicky opravit,

    • brání řádnému užívání zboží.

  2. Kupující má právo na výměnu zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, pokud vada znemožňuje řádné užívání zboží.

  3. Pokud je vada pouze estetická a zboží lze jinak řádně užívat, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

 

Článek VI – Náhrada nákladů

  1. V případě uznané reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s reklamací, zejména nákladů na dopravu nebo poštovné.

  2. Kupující uplatňuje náklady u prodávajícího společně s reklamací, nebo nejpozději do 1 měsíce od jejího vyřízení.

 

Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.1.2025